2016. július

1. péntek
Az LPY-851 eredetileg BU 42-10 rendszámot viselt és a Pannon Voláné volt!
https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=140141932&t=9043237

4. hétfő

Délután 14:15-kor a buszvégen: GXD-325, egy eredetileg Borsod Volános, most mátészalkai Ikarus C56 állt ott (külső-belső képek)! Az IES-058 Szarvasra ment 14:40-kor. Központin: a HBB-266 SÁRGA SZÍNŰ LETT! Több busz állt még ott rajta kívül (pl. CCV', DUD-898, IEV-410...). A DZD' 15:15-kor Hajdúnánásra ment. Jött a Hajdu-Ipari Zrt. Volvoja: MBW-560 is. MLG-015 óriási ÉMKK logóval büszkélkedik oldalán. Az NRV-776-ról is készült 1 kép. 26 kép készült. Sajnos a HBB' nem ment ki most forgalomba.

5. kedd

Késő délután, este a buszvégen: Az egri GHP-404* állt ott, 18:00-kor ő ment Egerbe. A HFF-781 17:40-kor Csökmőre ment, a HZE-123 pedig 5 perccel később Hajdúnánásra. A KLB-794* pihent. Az IEB-722-nek elfolyt a hűtővize, meg kellett javítani, emiatt egy bő órával később tudott csak menni 'sámsonra, helyette a KWV-045 ment. 19 órakor megérkezett a sárgára fényezett, felújított Ikarus Hajdúsámsonból: a HBB-266*. 19:45-kor Földesre ment. 57 kép készült, a csillaggal jelöltekről belső képek is.

11. hétfő

- 11 órától a buszvégen: HZE-123 11:25-kor 'böszörménybe ment. Egymás mellett állt a HBB', az IKV' és a HEM' (sárga-fehér-kék szín). Műszaki okok miatt a HBB' a telepre ment ki, nem ment Földesre, helyette az LSU-457 ugrott be.
- Kishegyesin: váratlanul három Grand Tours-os Setra busz ment: GRAND-5, GRAND-6 és GRAND-8, de a GRAND-5 sajnos másik irányba ment.
- Sofém telepen: múlt hét szerdán bevitték az eredetileg MVK-s, Ikarus 260.03-as Ikarust: FKF-477-et (AKD-587), mely a DKV-nál is dolgozott. Sokáig le volt állítva a DKV telepén (alig használták). Sajnos, mire odaértem már csak a darabjait láttam meg, hiszen péntek délutánra totál szétvágták. :( A reptéri Ikarus 280.51-es, valamint a piros-fehér Ikarus 211.01-es ott állnak még mindig, elzártan. A 211-esnek meglett az alvázszáma: 211.01.1989.0010. Rendszáma BPA-561 lehetett, bár ez nem 100% (a rendszámtábla nyoma kissé látható, ezt lehet kiolvasni belőle). Egy kis érdekesség: a 211-esben találtam eldobálva régi (2006-2007 körüli) papírokat: a JCX-263 rendszámú zöld Neoplan javítási papírjait, azt a buszt is ott vágták szét.
- Ismét buszvégen: 14:30-kor Hajdúszoboszlóra az FKT-526 ment (ritka eset)! A GXD-325 ismét itt járt.
- Horváth tanyán: 5 perccel azután érkeztem, miután elhagyta a telepet a kék-fehér Ikarusuk: NBN-427, ment Biharnagybajom felé (14:55-kor indul, 'bajomban 15:20-kor van)! Két piros-fehér Ikarusuk állt egymás mellett: a rendszám nélküli CDB-472 és az AKF-799. Az NBR-436 (bordó M.A.N.) is ott állt.
- Buszvégen később: fél 5-kor ott parkolt az IEV-410, melyet nagyon ritkán lehet ott látni. Egy DAKK-os M.A.N.: LIW-791 is jött.
- Hajdúsámson, autóbusz-forduló: belső képek készültek a KWV-042-ről, valamint újabb napos képek a HBB'-ről.
Összesen 78 kép, 2 videó készült, ezekről belső képek is: Ismeretlen Ikarus 211.01, Ismeretlen Ikarus 280.51, AKF-799, IEV-410, KWV-042, HBB-266 (elektromos berendezéseiről).

13. szerda
A Sofémnél található Ikarus 211-es rendszáma BRA-561 és vámospércsi magánbusz volt.
https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=140270151&t=9043237

13. szerda

7 és 15 óra között Nyíregyházán.

Vasútállomásnál: MNR-097, egy helyi vállalkozó M.A.N. típusú busza érkezett meg. IFR-193, az egyik Solaris pihent. KKD-482, az egyik M.A.Z. 12-es járatban ment.
Autóbusz-állomáson: A JSZ-369* rendszámú Ikarus 260-ról készültek belső képek.
Ismét a vasútállomásnál: FKF-579, egy 1979-es Steyr ajtós Ikarus 256.50 típusú magánbusz parkolt le az állomással szemben, de sajnos hamar tovább indult. Közben megérkezett a neonsárga színű Sokkilences, a DUD-999*.
Autóbusz-állomáson: GDK-135 Mátészalkáról, KUU-236 Kisvárdáról érkeztek (Ikarus E95-ösök). IUN-280, egy Ikarus E98-as pedig Egerbe ment. FIY-443, az egyik Rába pihent, akár csak a három ajtós C80-as: HHF-986 és a fehér HJL-102. Belső képek készültek egy másik Rábáról: GNW-044*-ről. GSZ-335*, egy E94-es érkezett Laskodról. LGF-382, az egyik Autosan, EWS-831, egy Ikarus 415, FIY-459, KUU-235 (Credo EC12), IZM-238 (a 10 méteres Solaris), GXD-420* pihentek. Pár perccel később FLZ-230*, egy másik Ikarus 263-as érkezett. FIY-437, Ikarus E95 is ott állt. BHR-313, egy volt miskolci Ikarus 260.32 típusú busz jött Tiszadobról. GMJ-343: egy Ikarus E94-es, JVF-261: Autosan, JSZ-375* (ex. DUD-782, GNW-874, FVJ-451): Ikarus 256.42H1 álltak még a buszvégen. KKD-484*, egy újabb M.A.Z. érkezett 4-es járatban. LTL-642, a kis Credo pihent. KUU-213, az egyik sárga 263-as 6-os járatban volt. KAX-531, egy Solaris, LWZ-801, Credo EC12 is ott álltak. GSG-365, egy Ikarus E94 Dombrádra ment. JSZ-369 megérkezett Napkorból. HXT-688*, az egyik Ikarus C80-as 8-as járatot végzett, GXD-419 pedig 2-est. FIY-430, egy Ikarus C56-os Téglásról érkezett. JLA-459* (ex. BHR-310), szintén volt Borsodos Ikarus 260-as érkezett. FLZ-230 24-es járatba indult. FLK-053, az egyik Autosan, KVK-707, szintén Autosan is ott voltak, majd megérkezett a Sokkilences. A tárolóban 3 busz állt egymás mellett: IFR-195 (Solaris), GNW-044 (Rába), HCA-744 (Ikarus C56), arrébb egy Credo is állt (KVT-853). GDK-145*, egy tartalékos E95-ös parkolt le, a Sokkilences is leparkolt a tárolóban. GZE-939* szerződéses járat előtti pihenőjét töltötte, szép hangja van. JSZ-370, a ráncos 260-as is kint volt. JSZ-369 Nyírtétre ment, GDK-135 Fehérgyarmatra. KUU-237, egy kisvárdai C56-os pihent.
Vásártéren: HXT-688 (2 kép).
Autóbusz-állomáson ismét: HXT-688 (újabb képek). HHF-986 a 17-es kocsiállásnál, JBR-031, FIY-430 a tárolóban álltak. KLH-418 (Solaris), FIY-434* is ott álltak. JLA-459 Ófehértóra ment.
A Petőfi utcán ment egy Scania Irizar típusú különjárat (AO 8070 BI).
Autóbusz-állomáson: JSZ-375 Pócspetribe ment. NML-992, az egyik új Irisbus, KKD-480*, szintén egy M.A.Z. jöttek. Utóbbiban a GJG-991 egyik ülése található hátul. FJT-500, egy Trans Touros Setra állt.
Vasútállomásnál: KKD-483, KUU-158 (Solaris) álltak, majd megérkezett a Sokkilences. FLR-923, az egyik Kapena is ott állt.
Vadaspark parkolójában 3 különjárat állt: 1BC-6100 (Neoplan), FJG-696 (Mercedes), LAU-942 (Mercedes).
Autóbusz-állomáson: GXW-441*, a volt Hajdú Volános Ikarus 260-as állt ott, később Baktalórántházára ment. HXT-663*, szintén volt Hajdús C56-os, már sárga színnel, teljesen felújítva állt a tárolóban. JOB-691, BPR-637, JSZ-369, KLH-080 (Autosan) pihentek még ott. FHG-497, egy Ikarus 415-ös Nyírbátorból, GNN-521, egy E95-ös pedig Fehérgyarmatról érkezett. Készült 3 kép felülről a tárolóról. FIY-468, egy Ikarus C56 Vásárosnaményba ment. FLR-369, a gyöngyösi Credo is ott parkolt. A JSZ-370-nek kisebb műszaki gondja akadt, de könnyen helyrehozták (videóban látható). HJL-102 Napkorba ment.
Végül a vasútállomásnál készült egy kép még a Sokkilencesről.
Utaztam a HXT-668-cal (1A járat) és a DUD-999-cel is (8-as járat). Utóbbiról hangfelvétel is készült. 1 hosszabb videó és 290 kép készült, a *-gal jelölt buszokról belső képek is.


15. péntek

Kora reggel Tiszaújvárosban: a DUM-082 rendszámú ráncajtós Ikarust felújították, a JOB-708 helyett jár, mivel azt a közelmúltban leselejtezték. Egy Ikarus 250-es érkezett Miskolcról: DUM-992*.

Utazás Miskolcra a DUM-992-vel (videó, hangfelvétel)

Miskolc, autóbusz-állomáson (8 és 15 óra között): rengeteg Ikarus jött.
- DUM-992 (ex. DD-CY 507) *: Ikarus 250.67
- AKD-872 *: Ikarus 260.32
- FKF-448 (ex. AFC-172) *: Ikarus 266.25
- KPX-983 (ex. DUD-977): Ikarus 256.42V1
- JMN-957 (ex. GXD-271): Ikarus C56.42 V1
- JOB-699 (ex. GEX-487): Ikarus 280.03
- GJA-034 (ex. HY-N 846) *: Ikarus 280.03
- CCX-875 *: Ikarus 280.03
- GEW-934 *: Ikarus 280.30
- JMN-960: M.A.N. SÜ313
- HNF-496: Ikarus C80.30M
- KMB-047: Volvo α Regio
- BHR-358: Ikarus 280.17
- JLZ-529 (ex. AKD-171) *: Ikarus 280.54A
- EVL-651: Ikarus 415.26
- AOB-114 *: Ikarus 256.50V
- AOB-281: Ikarus 260.32
- AAH-208: Ikarus 260.32
- FLZ-196 (ex. JIW-414): Mercedes O345G
- BHR-370: Ikarus 260.32
- BHK-486 *: Ikarus 280.33
- JOB-666 (ex. DUH-995): Ikarus 263.01
- CCX-870: Ikarus 260.43
- CCJ-148: Ikarus 260.43
- GXD-417: Ikarus 263.10
- GXD-418: Ikarus 263.10
- KEZ-568: Mercedes O345G
- JIW-417: Mercedes O345G
- NKV-465: Mercedes Intouro
- FLR-925 (ex. IRV-228): M.A.N. SL283
- GEX-481: Ikarus 280.03
- BPR-177 *: Ikarus 280.17
- BPR-182 *: Ikarus 280.52
- JOB-693 (ex. EUB-583) *: Ikarus 280.03
- NID-069: M.A.N. Lion's City A40 CNG
- IAF-414: M.A.N. SL283
- LMU-409: Ikarus E127
- GXD-272: Ikarus C56.42 V1

Utazás Szikszóig egy Ikarus 266-tal: FKF-448-cal (videó)
Ott két különjárat jött, egy kék Neoplan (AE 6276-1) és egy Scania Irizar (PO-532DP), valamint egy Ikarus 256-os, DUD-791 *.

Ismét Miskolc:
- GEX-363: Ikarus 280.03
- JNR-351: M.A.N. SÜ363
- LOF-964: Ikarus E127
- DUM-110 *: Ikarus 250.67
- JOB-700 (ex. GKZ-537): Ikarus 263.01
- GXD-416: Ikarus 263.10
- NHX-867: Irisbus Crossway (hatalmas logót kapott)
- BHR-309 *: Ikarus 260.32
- JMN-956 (ex. HCA-454): Ikarus C56.42 V1
- LKK-541: Ikarus E127
- JIW-411: Mercedes O345G
- LKT-228: Volvo α Regio
- HPS-598: Ikarus C56.22 V4
- CCX-868 *: Ikarus 260.43
- BPR-183 *: Ikarus 280.52
- LDL-534 (ex. FGM-597): Ikarus 415.26C
- LON-095 (ex. GNA-805, JMN-946): Ikarus EAG E94.60
- JLZ-530 (ex. BX 39-04, AGX-008): Ikarus 260.32
- BHR-311: Ikarus 260.32
- IWX-534: M.A.N. SL283
- DUD-565: Ikarus 256.44
- ICC-963: M.A.N. SG263
- GEW-921 *: Ikarus 260.43
- HEM-870: Ikarus C80.30M
- BPR-116: Ikarus 256.50V
- CCX-864: Ikarus 260.43
- BHR-335: Ikarus 266.25
- JOB-671 (ex. BPR-172): Ikarus 280.17
- BPR-184: Ikarus 280.27
- JLA-454 (ex. AKD-392): Ikarus 280.54A
- KPX-982 (ex. BHR-357) *: Ikarus 280.17
- MVC-585: Noge Tourning
- JMN-897 (ex. JDY-580, FJY-192): Ikarus EAG E94.53
- CTH-125: Ikarus 256.51

3 videó és 364 kép készült, a *-gal jelölt buszokról belső képek is készültek.


21. csütörtök

13:32-kor egy DAKK-os Ikarus C56 ment a buszvég felé: GVM-411.

22. péntek

10:30 és 17:00 között SZOLNOKON

A vasútállomásnál:
- GVM-087: Ikarus 263.10
- LMK-403: Credo BN18
- JEL-114: M.A.N. SL223
- LMK-406: Credo BN18
- HEU-552: Rába Premier 291
- HPR-236: Ikarus C80.40A
- FSJ-858 (ex. HSX-645): Rába Premier 091
- JXS-238 *: Plasma Enterprise
- JNF-312: M.A.N. SG313
- MLC-224: Volvo 7700
- LMK-279: Credo BN12
- GMY-378 *: Ikarus 280.40A
- NMW-660: Mercedes Citaro O530G

Utazás az Intersparig a GMY-378-cal 24-es járaton.
Az Intersparnál 3 busz állt:
- NIG-158: Volvo 8900LE 6x2
- NNF-236: Credo Optinell (Panoráma Tourist Kft.)
- FLX-378 (ex. FJU-764): Credo LC11H (Panoráma Tourist Kft.)

A vasútállomásnál ismét:
- GNX-324 *: Ikarus 280.40M
- HPR-236: Ikarus C80.40A
- GVM-087: Ikarus 263.10
- NMW-660: Mercedes Citaro O530G
- GMY-378: Ikarus 280.40A
- LMK-281: Credo BN12
- LMK-494: Credo BN18
- MLC-223: Volvo 7700
- LMK-133: Credo BN18
- LMK-402: Credo BN18
- HHG-044 *: Ikarus C56.42 V1
- JXS-238 *: Plasma Enterprise
- LKN-480: Credo IC12
- LMK-495: Credo BN18
- HEU-552: Rába Premier 291

A Baross utcán:
- MLC-223: Volvo 7700
- LMK-496: Credo BN18
- LAM-272: Volvo α Regio
- GVM-409 *: Ikarus 263.10
- LMK-278: Credo BN18
- HPR-236: Ikarus C80.40A
- HEU-552: Rába Premier 291
- LMK-495: Credo BN18
- HSX-646 *: Rába Premier 091

Utazás 11-es vonalon a Petőfi Sándor út nevű megállótól a végállomásig (Mester utca) majd vissza egészen a VOLÁN Központ nevű megállóig a HSX-646-tal. Utazás közben:
- IEV-414 *: M.A.N. SL223
- LSK-915 (ex. JEL-066): M.A.N. SL223
- DUD-811: Ikarus 280.40A
- EJG-651: Ikarus 396.27
- BRF-804: Ikarus 256.50V

A Nagysándor József útnál:
- HSX-646 *: Rába Premier 091
- LMJ-325 (ex. GBG-592): Ikarus EAG 395.55
- IAF-470: M.A.N. SL283
- MBU-213: Noge Etna
- MYK-478: Volvo 8700LE
- LNC-699 (ex. JNF-314): M.A.N. SL223
- JJS-729 *: Credo EC11
- HAV-824: Karosa C934E
- LJZ-934 (ex. ANU-981): Ikarus 260.06
- ICZ-082 *: Volvo B10-400

A KMKK Zrt. telephelyén:
- IGF-465: Volvo B10-400
- GVM-409 *: Ikarus 263.10
- FLX-689 (ex. GVM-402): Ikarus 543.37
- ANU-983 *: Ikarus 260.06 (jelenleg nem közlekedik)
- HHG-044 *: Ikarus C56.42 V1
- FLC-338: Volvo 9700H
- EKM-631 *: Ikarus EAG 395.55
- HFF-938: Ikarus C56.22 V1 (rendszámtábla nélkül áll)
- EJS-983 *: Ikarus EAG 395.55
- IAF-470: M.A.N. SL283
- LPV-361: Credo EC12
- ICZ-545: Volvo B10-400
- LNV-923: Credo BN12 (Panoráma Tourist Kft.)
- BOS-777 *: Ikarus 256.42S1 (fékhibás)
- FLR-519: Ford Transit (Panoráma Tourist Kft.)
- GDK-535: Ikarus EAG 395.52
- HIA-048 *: Rába Premier 091
- GSA-426 *: Ikarus EAG E94.04
- FSJ-872 *: Plasma Enterprise
- LMK-497: Credo BN18
- KPE-986: Plasma Enterprise
- MLC-228: Volvo 8700LE
- NRH-364 *: Setra S 419 UL (az egyik újonnan vett Setra)
- LMK-132: Credo BN12
- GVM-401 *: Ikarus 263.10 (szét van szedve belül, de fel lesz újítva)
- ERG-820 *: Ikarus EAG 395.55
- HCA-695 *: Karosa C934.1351 (hátul szétszedve)
- NRH-345: Setra S 419 UL (az egyik újonnan vett Setra)
- NRH-344: Setra S 417 UL (az egyik újonnan vett Setra)
- MYK-480: Volvo 8700LE
- HSX-599 *: Rába Contact 092 (szétszedve, felújítás alatt)
- ICZ-082 *: Volvo B10-400

A Nagysándor József útnál ismét:
- LSU-240: Credo EC12
- GSA-426 *: Ikarus EAG E94.04
- ICZ-082 *: Volvo B10-400
- MLC-223: Volvo 7700
- MGP-504: Credo Inovell 12

A vasútállomásnál:
- IAA-862 *: Ikarus C80.40A
- JSG-156: M.A.N. SG263
- HJP-378 *: Ikarus C80.40A
- GNX-324 *: Ikarus 280.40A
- IEV-414 *: M.A.N. SL223
- JNF-312: M.A.N. SG313
- LMK-404: Credo BN18
- IEV-413: M.A.N. SL223

382 kép készült, a *-gal jelölt buszokról belső képek is készültek.


25. hétfő
A Kovács Busz Kft. két Ikarus 250-ese (az eredetileg BPS-001 és BOS-575) jelenleg a Balmazújvárosi úton, a Pentafrost Kft. nevű cég udvarán állnak "eldugva". Előbbin továbbra sincs rendszám, utóbbin rajta van az NGZ-063 és le van csiszolva, valószínű hamarosan újra lesz festve, remélhetőleg újra forgalomba helyezik... A másik sorsa bizonytalan.

28. csütörtök
11:19-kor a #377-es troli leszedett áramszedővel ment garázsmenetben a Kishegyesi úton (Pósa utca környékén láttam).

31. vasárnap

A berettyóújfalui telephelyen készült márciusi fotók kerültek fel (BCC', BRH', DUM', KLF-228 és 15 db egyéb kép). Igen, a BRH', az utolsó képem róla, amikor még nem volt szétbontva... A GJG-991 maradványai és a GMY-385 régi hátfala is meg lett örökítve akkor. A fotókat szigorúan saját magadnak töltheted le! Igen, bevallom, besétáltam, ugyanúgy mint 3 évvel ezelőtt is, és ki lettem zavarva onnan, ahova évekig úgymond "törzsvendég"-ként mehettem be, csak mert most ÉMKK van már és más főnök... Szerintem pedig a képek pár év múlva nagy értékek lesznek, de ezt mindenki döntse el maga, én szívesen megmutatom az oldal követőinek. (Megjegyzés: egy kicsit sem gáz, hogy a telep hátulján a kerítésen van egy jókora lyuk, ahol simán bemehet bárki - gondolom anno a többi közlekedésbarát ember csinálta, hogy be tudjon lopózni, szétnézni, hogy mi a helyzet...)