2020. június

1. hétfő
Úgy néz ki, selejt a HB 52-88 és a HB 52-89...

2. kedd

Zsadányból a GZH-183 jött, a Tesco-nál parkolt le - 8 új kép.

3. szerda
CKH-901: még mindig a Délin áll.

3. szerda
GTZ-437 és GTZ-536: Délin állnak! Nemrég helyezhették át őket. Így már négy 263-as van a megyében!

3. szerda
Visszatért Debrecenbe a GMY-384.

3. szerda
FKT-526 -> SAU-592

3. szerda
Íme a 'Hogyan közlekedj?' YouTube-csatorna által bemutatott legfrissebb videó, melyben számos általam készített kép is látható! Igen jól összeszedett, tartalmas videó lett, gratulálok a készítőjének, valamint köszönöm a képeim beszerkesztését! Igen, így is lehet! Nem lopkodni másét, hanem előre megbeszélni vele a felhasználást, és ilyen szuper videók is készülhetnek az eredeti szerzők beleegyezésével. Iratkozzatok fel, a további tartalmakért! https://www.youtube.com/watch?v=fgxAFQ7HEPI

3. szerda
Ez van. Nem kellene más tartalmait felhasználni kérés nélkül, sorozatban. Még ő csodálkozik, még ő van felháborodva? Meg egy kommentelő szerint, én vagyok az "aljas", mert jelenteni mertem az adott képeket? Nem sül le a pofátokról a bőr? Persze most sem tud írni nekem egy privátot, hogy ugyan "hogy lehettem képes ilyen aljas tettre", hogy a saját képeim jelentésével őt "tiltattam" a nagy-nagy közösségi oldalról... Nem. Ő másnak privátban leírja, a hátam mögött újfent, hogy miattam volt ez az egész. Kár, hogy abba nem gondol bele, hogy talán neki nem kellett volna azt a több tucatnyi képet már ellopni, levágni róla a nevem és sorolhatnám... meg magáénak nevezni, azt a képet, melyről szintén levágta a nevem, utána pedig hülyének nézni.

Egyébként, ha saját képei is vannak egy adott buszról, mi a k"rva istenért kell másét is feltölteni mellé egy posztba???? De komolyan, nem értem...
Link


4. csütörtök

Kora délután:
- LNY-618 a szegedi járaton
- RWZ-502
- NRL-937
- FLC-338 Jászberényből
- RWA-139 pihent
- NUP-095
- HSD-422
- IRV-233
- RWA-261
- LLM-145 - külső+belső képek (IES-051 helyett)
- KGE-003
- HDY-516 B.csabáról
- LTH-078
- KLF-228 B.újfaluból
A Központin pedig: KVV-399, és a nemrég visszahozott GMY-384 (dok. jell. képek)!
67 kép készült, ebből 8 csoportkép.

5. péntek

14:30 és 15:30 között:
- RWA-139
- HBB-266
- JIN-735 H.sámsonba
- RWA-138 Monostorpályiba
- NUP-098 B.újfaluból
- PIG-488 Álmosdra
- PIG-487 - logókkal
- SBG-081
- MSL-113 - barnás Setra H.szoboszló-Eger járatban
- MJS-203 Miskolcról (!)
- MSL-114 - még egy barna Setra Egerből
27 kép lett (ebből 1 csoportkép).

7. vasárnap
Költözik a Vegyesbuszok... Hosszas elhatározás után jutottam el arra, hogy átköltöztetem oldalam egy saját, önálló domainnel rendelkező oldalra, és magam fogom üzemeltetni a teljes weboldalt, beleértve a weblapok, képek saját gépen tárolását, az adminisztrációt, naplózást stb. mindent én fogok felügyelni ezentúl. Természetesen ez nem fog menni egyik napról a másikra, ugyanis minden egyes aloldalon minden kép linkjét át kell írnom! Remélhetőleg találok valami batch (kötegelt) keresés-és-csere programot, melybe előre felvehetem az átírandó szövegrészleteket, így nem kell majd bajlódnom sokat vele. Így tehát minden az én saját gépemről lesz elérhető, egyelőre még csak http-n keresztül (egyébként sem igényel a honlap SSL-t - egyelőre, így marad a sima http).

--> Az új oldal címe: http://vegyesbuszok.tk
NEM LESZ REKLÁMCSÍK! [nagyon sajnálom ATW.hu, el tudom képzelni, milyen sok reklámbevétel lehetett az oldalamból... :( ]

A könyvtárstuktúráról, fájlokról stb.:
- Jelenleg az egész oldalam 54 GB-nyi helyet foglal. Létrehoztam egy 100 GB-os virtuális lemezt, azon fogom tárolni a honlap összes adatát. Ha biztonsági másolat esedékes, egyszerűbb lesz azt a kb. 55 GB-os vhd-fájlt átmásolnom, mivel a sok-sok kép irtózatosan lelassítja a másolást, 1 összefüggő fájl másolása viszont akár 10-12x gyorsabb. Így ha mentek (heti mentést tervezek), az a virt. lemez leválasztásával jár, így egy 15-20 percre nem lesz elérhető az oldal, de a mentéseket igyekszem éjjelre, kora hajnalra ütemezni.
- V: virtuális meghajtó \vegyesbuszok almappája a honlapom gyökere. Sok változásra nem kell számítani, értem ezalatt, nem fogok mindent egy mappába rakni, meg hasonlók. Marad tehát a 'vegyesbuszokX' oldal (mely az ATW-nél egy maximum 500 MB-os tárhelyet jelentett), ez már nem külön aldomain lesz (pl.: vegyesbuszok43.atw.hu), hanem a legfelső szintű domainen lesznek elérhetőek ezek a szeparált oldalak, annyi különbséggel, hogy ezek külön mappákban lesznek tárolva.
Egyszerű példával szemléltetem: itt van ez a kép -> vegyesbuszok111/ikc56/mjs-203_67.JPG
Ez a következő linken lesz elérhető (ill. már most is az, nézd csak meg!) -> http://vegyesbuszok.tk/vegyesbuszok111/ikc56/mjs-203_67.JPG

Bármilyen hibás link, kép esetén a főoldalra irányít a szerver (ezt később átállíthatom, egyelőre marad így). Tehát pl. ezt beírva: http://vegyesbuszok.tk/rosszlink.htm elvileg a főoldalnak (index.htm) kell betöltődnie!

Az új cím tehát vegyesbuszok.tk. Ennyit beírva működnie kell, de www-vel is megy a dolog. A domain-, DNS-, DDNS- (nincs ugyanis statikus publ. IP-címünk) beállításokat, megvalósításokat nem szeretném nyilvánosságra hozni. Maradjunk annyiban, hogy minden teljes mértékben ingyenes.

FTP elérés is társul az oldalhoz természetesen, melyet elsősorban én fogok használni. A V: virtuális meghajtó vegyesbuszok almappája az maga az FTP-szerver gyökere. A weboldalakat nem ott fogom szerkeszteni, a képeket nem fogom közvetlenül oda másolni. Az I: (internet) virt. meghajtón lesz tükrözve az oldal, és ott szerkesztek mindent, majd FTP-vel, vagy sima másolással átmásolok minden módosítást a V: meghajtóra. Ezek után nem garantált, hogy azonnal látható lesz a változás a weboldalon. Egyelőre azt tapasztalom, várni kell néhány percet, mire a weblapok új verziói lefrissülnek. Ezen még próbálok javítani, de nincs nagy jelentősége, mert egyszer kell feltölteni a képeket, módosított aloldalakat, várni kicsit és utána már böngészhető is a frissült tartalom.

Teljes jogosultságú FTP elérés csak számomra engedélyezett az ftp://vegyesbuszok.tk címről egy felhasználónév-jelszó párossal.
Aki viszont szeretne mégis belelátni a könyvtárstruktúrába, böngészgetni a fájlok között, az az alábbi belépési adatokat megadva teheti ezt meg /természetesen korlátozott jogosultságokkal/:
Felhasználónév: vbtk2020
Jelszó: vbtk2020

....és amire mindenki kíváncsi volt: a rendelkezésre állás. Nos, nem mondom, hogy éjjel nappal 0-24-ben elérhető lesz az oldal. Egyelőre nem rendelkezem olyan technikai háttérrel, mellyel ezt meg tudnám valósítani, DE így is törekedni fogok, hogy a lehető legnagyobb legyen a rendelkezésre állás.
Áramszünet: amíg nincs áram, ezáltal internetelérés sem, sajnos nem lesz böngészhető az oldal. Amint visszajött az áram, és lett internetkapcsolat, a honlap automatikusan újra elérhető lesz.
Bármilyen nagyobb karbantartást (pl. Windows-frissítés, újraindítással járó folyamatok) kizárólag éjszaka, kora hajnalban tervezek, így csak akkor lesz kiesés.

Az ATW-s oldal pedig idővel törlődni fog (de az is lehet, hogy nem, a képek viszont igen!). Addig is át lesz irányítva minden egyes oldal a megfelelő új oldalra. (Pl.: vegyesbuszok1/ik256.htm -> http://vegyesbuszok.tk/ik256.htm)

Természetesen ez egyelőre csak egy tervezet, még változhat 1-2 dolog.
A teljes átállásra várni kell egy darabig még. Akár több hétbe is telhet, mire mindent átrendezek. Addig is lehet "reklámozni" az oldal új címét, mely nem más, mint:

VEGYESBUSZOK.TK


7. vasárnap
Kora estére befejeződött az oldal átköltöztetése. Az atw-s oldalak továbbra is élnek, a képeket egy darabig még nem törlöm onnan. Minden egyes oldalon egyetlen index fájl van, mely 5 s eltelte után átirányít az új címre. Nem volt hangulatom minden egyes régi html fájlt átírni, hogy azokat a megfelelő, új oldalra irányítsa át, egyszerűen töröltem őket. Az egyes oldalakon belül kötegelt szövegcserét végeztettem a TextCrawler Pro nevű programmal (egy példa: "vegyesbuszok109.atw.hu/" lecserélése "vegyesbuszok109/"-re, az összes fájlban, melyben megtalálható ez a szövegrészlet (egyesével hónapokba tellett volna mindent kicserélni....). Relatív hivatkozásokat használok tehát ezentúl. Megmaradt ez a sok aloldal, nem akartam minden egyes képet típusonként összesen 1-1 mappába zsúfolni. Jól van ez így. Ha kb. 500 MB-nyi területet elér a legutolsó oldal (vegyesbuszok111), csinálok egy vegyesbuszok112 mappát (mégis csak könnyebb dolgoznom majd úgy, jobban átláható lesz minden). Egyelőre ennyi. Nincs eddig panasz az oldalra, a statisztikák, naplózás rendben működik, akadozást eddig senki sem tapasztalt. Sőt örülnek is, hogy azok a fránya reklámcsíkok végleg eltűntek az oldalamról... A .tk egyébként egy új-zélandi, ingyenesen felhasználható domain. Nincs egyelőre keretem .hu-s domain fenntartására. Amennyiben akadozna a honlap, esetleg hosszabb kiesést tapasztalsz, egyrészt nyugodtan üzenj, másrészt várd meg, amíg a hiba elhárul (pl. áramszünet egy vihar esetén, ezáltal az internetkapcsolat megszakadása). Igyekszem a minél magasabb rendelkezésre állásra, de a technika egyelőre abból áll, hogy van egy igen strapabíró DELL gép és egy kifogástalan internetkapcsolatunk ('DIGI', halkan megsúgom). Redundancia, szünetmentes táp, internetkapcsolat-redundancia (pl. ha 'elmegy' a net, azonnal / igen rövid időn belül átáll a rendszer egy másik wifi kapcsolatra, ami tegyük fel egy megosztott mobilhálózat) egyelőre (hangsúlyozom, egyelőre) nem áll rendelkezésre. Aztán később lehet, fejleszteni fogom a rendszert. Mindenesetre nem lesz ezzel gond szerintem a későbbiekben sem. Felügyelet alatt van minden általam.

JÓ BÖNGÉSZÉST AZ ÚJ OLDALAMON!

http://www.vegyesbuszok.tk

9. kedd
Püspökladány és Szeghalom között is vonatpótló buszok közlekednek. Eddig ezeket látták: egy fehér Rába (egyelőre nem tudni, melyik), LMR-623, JJR-844, LSA-656.

10. szerda

Délután a Nagyállomásnál:
- SAU-594 (ex. FLX-174): 3 dok. jell. kép
- LYH-119 - BKK-s Mercedes (dok. jell. képek)! Nyíradonyban volt javításon, épp most ment vissza.

10. szerda
Adminisztráció - a honlap névtelen FTP-elérése, illetve rendelkezésre állási napló.

11. csütörtök

Hirtelen jókedv után szomorú hírek...
Délután két csuklósról készültek új képek, videók: a nemrég visszatért GMY-384-ről és az RVC'-ről, mely Pocsajt járja mostanában. Az RZY-063 (ex. FSJ-928) is meglett új rendszámával. Az utolsó kép után, mely a GMY'-ről készült, hirtelen elsötétült a fényképezőgép kijelzője, több képet már nem tudtam vele készíteni. Valószínű valamelyik lencse adhatta meg magát, elmozdult a helyéről, így nem kap fényt a képérzékelő... 2017 ősze óta gondok voltak egyébként a géppel, zoomoláskor elmozdult a kép, és sokszor nem állt vissza, csak ha visszahoztam teljesen a zoomot. Közel 7 évet bírt, ez is szép teljesítmény. Még ugyan csak. Szóval egy darabig felfüggesztem a fotózást... Nem tudom, mikor tudok venni új gépet...

11. csütörtök
FLR-862 -> Debrecen

12. péntek
Újra működőképes az Üzenetküldés.

12. csütörtök

Sikerült beröffentenem a jó öreg FUJIFILM gépet, bár elég sokat bakiztam még vele, elég lesz visszaszoknom rá. A képek aránylag elfogadható minőségűek, szerencsére ki tudom már küszöbölni az optikai hibát (kép sarkában fekete ív). A videó viszont sajnos VGA felbontásnál nem lesz jobb minőségű... A HCT'-ről készült belső képek azért lettek homályosak, mert egyrészt nagyon sietnem kellett, a sofőr úr igyekezett dolgára, másrészt véletlen szuper makro módra volt állítva a gép, amit nem vettem észre. Legalább vannak képek... Sajnos hamar lemerül az elem benne (4 db ceruzaelem), vettem aksikat, aztán bírja, amíg bírja.
- Reggel: RVC-762 parkolt
- Egerből egy volt Mátrás C56-os: HCT-402 jött, mely lenyűgözően szép belső térrel rendelkezik!
- RWA-576 ment Miskolcra
- Délután: RVC' Pocsajra ment ismét
- GMY-384 ismét Létavértesre ment
- KAF-436
- RZX-529 (ex. FKT-527) is meglett az új rendszámával
34 kép készült.

12. péntek
A vadbarom.

12. péntek
Bp-re mentek HÉV-pótlásra: LUU-376, LUU-377.

13. szombat

Reggel, délelőtt:
- JYL-613
- Egerből a GHP-404 jött
- Zsadányból: JJR-844
- RTR-845 - egy újabb Econell; külső-belső képek
- LHM-724
- RWE-800
- LMG-102
- PNG-047 új logókkal
- LSU-459
- PIG-485 H.szoboszlóra
- IWX-534 Kabáról
- RTR-847
- LKG-969
- Fehérgyarmatról egy Autosan, FLR-971 érkezett (külső-belső képek)
- NHX-866
- LXN-695
- LMG-016
- Központin: JIM-372 motor nélkül
- RTR-843 - még egy Econell
- RWZ-934 is megkapta új logóit, fehér feliratot kapott, mely sokkal jobban mutat
- KWV-042
- RWA-446
- Vonatpótlók: KXW-188, RWA-310, RWZ-502
2 csoportkép is készült, 89 kép lett.

14. vasárnap

Reggel a Délin:
- DZD'
- RAA-453 az ELS'-el kezdődő sorba lett állítva, egyelőre rajta van a rendszám. Nem tudni, mi a terv vele.
- BHR-303
- BHR-370 szétbarmolva (arról se lesz már soha belső kép...)
- CKH-901
- CCX-868
- GTZ-619 (1 távoli, dok. jell. kép)
- 1-2 csoportkép is készült.

15. hétfő

Reggel Egerből egy néhai gyöngyösi C56-os, HFF-782 jött (külső-belső képek)!

17. szerda

Délután a buszvégen parkolt a GTZ-619 - 2x 13 db külső kép (15 és 17 óra környékén). 17:15-kor Hajdúsámsonba ment.

18. csütörtök

1.) Reggel:
- NZA-655 Egerből
- 6 Volvo egymás mellett - csoportkép
- RWA-456 új logókkal
- RWA-139
2.) Délután:
- LOL-847
- GTZ-619: képek róla Hajdúböszörményből, Téglásról, Debrecenből. Belső képek és utazásos videó is készült! Sajnos nem valami túl jó a váltója...
- Árpád térnél: LOL-846
- Buszvégen ismét: GTZ'
- RWZ-502 (VP)
- LSU-456
- LOL-847
- FLR-862 (T.újvárosból nemrég átkerült Volvo)
- LFD-795 H.szoboszlóra ment
- SAU-594
65 kép készült, ebből két csoportkép. 35 db busz van műhelyben, így (szinte?) az összes NUP-os M.A.N., a LOL-os M.A.N.-ek, a GTZ' is ki van adva tartaléknak. Elképzelhető, hogy a másik két GTZ' ('437 és '536) is kint lesznek a közeljövőben a kevés busz miatt.

19. péntek
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155126392&t=9147982
Á, dehogy... Esetleg, ha követnél pl. engem, akkor már választ is kaptál volna kérdésedre...

19. péntek
Délután ki volt adva a GTZ-536! Egyelőre papírfecnivel jár...

19. péntek
KLB-792, '793, '794 ---> DÉLI SOR - mind a 3 rendszám nélkül

20. szombat

Késő délután készült néhány dok. jell. kép (és videó) a leállított Jelcz-ekről. Készült még két kép a BHR-370-ről is + 9 csoportkép. 17 kép lett.

21. vasárnap
https://sprzedajemy.pl/ikarus-260-32-autobus-wegierski-muszyna-2-6bea9f-nr61944699
Eladó a lengyelek által megvásárolt ex-BPR-677... Most komolyan, csak erre kellett? Persze ők bemehettek a telepre és fotózhattak kedvükre, csak mert vásároltak a Volántól... Jól seggbe kéne rúgni őket!

22. hétfő
Új, letisztult üzenetküldés bővített funkciókkal: csatolmány és értékelés! Írj valamit!

23. kedd
A Rendszámlista immár a Google Drive-on keresztül érhető el (asztali gép ajánlott a böngészéséhez)!

24. szerda
A mai naptól az oldal titkosított (SSL) kapcsolaton keresztül érhető el. Továbra is működik a http://vegyesbuszok.tk, a http://www.vegyesbuszok.tk is, ám ezeket beírva a böngésző át lesz irányítva a biztonságos HTTPS kapcsolatra.

Az oldal új címe tehát:

https://www.vegyesbuszok.tk


24. szerda
Hogyan közlekedj? - Autóbuszok főbb jellemzői: elkészült a következő rész, melyben 1-2 képemet is beszerkesztett a videó készítője:
https://www.youtube.com/watch?v=2blyYjjGdUw

26. péntek

Reggel:
- RWA-441 - Miskolra ment
- NML-853 Körösszegapátiból
- RWA-439
- RWA-567
- IEB-718 (!) - még az eredeti sárga rendszámával, logók nélkül
1 csoportkép is készült.

26. péntek
Folyamatban az oldal mobilra optimalizálása.

27. szombat
Délelőtt Püspökladány - Szeghalom vonatpótlón: LWM-586...

29. hétfő

Reggel: RWA-441 Miskolcra ment; RWA-140: újrafényezve, új logókkal.

30. kedd
Tegnap este egy távvezetékre dőlő fa miatt órákon át tartó áramszünet volt, nálam egészen pontosan 21:55-től ma 13:15-ig...
Emiatt sajnos az oldal sem volt üzemképes, 14:25-kor "éledt újra".
https://haon.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/hatvanotezer-fogyaszto-maradt-aram-nelkul-a-vihar-miatt-4161017/

30. kedd
Az utolsó Berettyóújfalu-Ózd járatot az RWA-441 teljesítette.